Lees artikel

Activeren account werkt weer

Activeren account werkt weer

Door problemen met de mailserver kon ik een tijdje geen mail ontvangen of verzenden en liep het systeem vol met allerlei vage foutmeldingen. Hierdoor moest ik alle wachtrijen verwijderen en wat instellingen wijzigen en aanscherpen. Het kan dus zijn dat er door deze actie mails verloren zijn gegaan. Intussen werkt alles weer als een zonnetje.

Vandaag ontdekte ik dat er een aantal nieuwe accounts zijn aangemaakt, maar die nog niet waren geactiveerd. Mogelijk is daar ook iets mee misgegaan tijdens de email storing. Waarschijnlijk hebben deze nieuwe accounts geen activatiemail ontvangen en dan kunnen ze hun account ook niet activeren.

De website bood geen mogelijkheid om deze activatiemail opnieuw te verzenden, dus ik ben aan de slag gegaan om dit alsnog in de website te verwerken. Vanuit de inlog pagina is het nu mogelijk om naar de pagina te gaan om een activatiemail te versturen.

Tijdens het testen ontdekte ik nog een aantal kleine foutjes waardoor het activeren niet lukte, ook deze zijn inmiddels verholpen.

De accounts waar het om ging hebben inmiddels allemaal een nieuwe activatiemail ontvangen als het goed is.

Reacties:

Dit artikel heeft helaas (nog) geen reacties.

Schrijf als eerste een reactie:

Geef een reactie:


Door op de knop "Reactie plaatsen" te drukken, ga je akkoord met de algemene richtlijnen voor het plaatsen van reacties. Reacties zullen niet direct op deze pagina verschijnen, deze worden eerst beoordeeld door de website beheerder.